Onze dagen in Swieqi - Reisverslag uit Swieqi, Malta van Nienke Kuiper - WaarBenJij.nu Onze dagen in Swieqi - Reisverslag uit Swieqi, Malta van Nienke Kuiper - WaarBenJij.nu

Onze dagen in Swieqi

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 Januari 2016 | Malta, Swieqi

Bonswa, ons eerste Maltese woord (goedenavond)

Zaterdag 4 januari zijn ik en Denise aan ons avontuur begonnen, we vlogen om 11.25 vanaf Eindhoven naar Malta. We zijn al vroeg vertrokken richting Eindhoven zodat we lekker rustig aan konden doen.

Nadat we afscheid hebben genomen zijn we op tijd vertrokken richting Malta. Bij aankomst op het vliegveld waren we blij verrast, het was een erg mooi en luxe vliegveld. Nadat we onze koffers terug hadden zijn we in een taxi gestapt.

Ons appartement is super!!! we werden ontvangen door Nika, een super aardige meid die ons alles uitgelegd heeft!

In Malta houden ze nogal van schakelaars, elk stopcontact moet aan worden gezet met een schakelaar, ook het warme water... Hier kwamen we achter na twee koude douches haha.

Op zondag hebben we de stad verkent, we zijn die dag een paar keer bijna aangereden.. We waren even vergeten dat ze in Malta links rijden en dat je dus aan de kant moet kijken bij het oversteken haha, maar dit leer je snel genoeg!

Maandag hadden we onze eerste meeting met Jonathan en dokter Portelli. De universiteit van Malta houdt van formulieren, we hebben er daarom deze dag nog een paar ingevuld. Na deze meeting zijn we met de andere Erasmus studenten (2 Engelse, 2 Ierse en wij zijn met ze drieën uit Nederland) de stad gaan verkennen. We hebben lekker pizza gegeten en paar cocktails gedronken.

De opleiding radiologie krijgt les zowel in het ziekenhuis als aan de universiteit. Daarom kregen we dinsdag een rondleiding in zowel het ziekenhuis als in de universiteit. Het ziekenhuis is super groot!

Wat een fijne meevaller is in Malta is het weer. Sinds we hier zijn is het super lekker weer, met vandaag zelfs 24 graden, dit moest gevierd worden op het strand!!!

Wat iets minder is, zijn de bussen... Deze komen gewoon wanneer ze willen, of niet. Vanmorgen hebben we een uur staan wachten. We snappen er helemaal niks van, maar gelukkig voor ons doet geen enkele Maltees of buschauffeur dat.

We voelen ons al aardig thuis en wennen snel!

Liefs Nienke en Denise