Onze eerste week stage - Reisverslag uit Swieqi, Malta van Nienke Kuiper - WaarBenJij.nu Onze eerste week stage - Reisverslag uit Swieqi, Malta van Nienke Kuiper - WaarBenJij.nu

Onze eerste week stage

Blijf op de hoogte en volg Nienke

17 Januari 2016 | Malta, Swieqi

Hallo!!

Hier is mijn tweede blog over onze tweede week op Malta.

Vorig weekend hebben we de hoofdstad van Malta bezocht, Valletta. Het is een kleine maar erg mooie stad, met als hoogtepunt het afvuren van de kanonnen! Dat weekend was het erg mooi weer dus we zijn zondag lekker naar het strand geweest, genieten in januari!

Afgelopen maandag begon dan onze eerste week stage in het Mater Dei Hospital. We hebben morning shifts, van maandag tot en met vrijdag van 8.00-14.00 uur. Ik was samen met Denise en Rebecca (Ierland) ingedeeld op de bucky. Hier waren we erg blij, want zo konden we rustig inkomen. Er zijn in het Mater

Aan het begin hebben we vooral eerst meegekeken welke protocollen ze hier gebruiken en hoe ze met de patiënten omgaan. Na een paar patiënten mee te hebben gekeken mocht ik zelf een patient instellen. Het kostte me wat moeite om de juiste Engelse woorden te vinden, maar het was gelukt!

In de loop van de week ging het steeds beter en mocht ik steeds meer zelf doen. Wat me erg opviel was dat de Maltese patiënten erg preuts zijn haha. Wij zijn gewend om bijvoorbeeld in ons ondergoed ingesteld te worden, dat is hier echt not done, iedereen krijgt een soort van operatiejurk aan. Zelfs mannen die kwamen voor een thorax foto kregen zo'n jurk over hun t-shirt aan, ongelofelijk haha ..

Op maandag en Vrijdag kregen we na onze dag stage nog Maltese cultuur les, erg leuk om wat van de cultuur te leren. Om de Maltese cultuur beter te leren kennen, gaan we ook 3 steden bezoeken met onze leraar, erg leuk want onze leraar is super enthousiast en weet alles, maar ook echt alles over het eiland haha.

Wat erg leuk is, is dat er een nederlandse docent op de opleiding werkt, hij zorgt voor de radiotherapie op de opleiding. Hij heeft voor Denise en mij geregeld dat we een weekje stage mogen lopen op de radiotherapie!

In de weekenden is het een traditie geworden om gezellig samen te eten, elke keer bij iemand anders thuis, vorig weekend was het bij ons thuis en dit weekend hebben we bij de Ieren gegeten!

Volgende week staat mij een week mammografie te wachten, ben erg benieuwd hoe dat hier gaat!

Liefs nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

2 januari zal ik voor ruim drie maanden vetrekken naar Malta. Hier zal ik een minor gaan volgen aan de University of Malta en stage gaan lopen op de radiologie. Tijdens mijn reis zal ik mijn ervaringen bijhouden op deze blog!

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4663

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 06 April 2016

Studiereis

Landen bezocht: